Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Photobomb of doome

Av Carolina Jönsson - 23 november 2013 08:59







Helu, 


Bloggandet har gått lite sisådär på senaste tiden, jag skyller på tiden och på datan och på mig. Därför kommer en extraspecialare med photobomb of doome :) Ett litet urval av den senaste tidens händelser med lite fest, lite stoj och lite kulturella inslag.



       

Här ser ni lite bilder från när Erik och Tom spelade amerikansk fotbollsmatch med vårt skollag som heter SKKU royals, roligt att kolla och heja lite. Grabbarna fick skäll när dom pratade med oss för man måste visa att man tar sporten på fullaste allvar :P 

Här i Korea är Football och Baseball de största sporterna ( eller vad jag definerar som sport iaf ;) ). Fotboll är ganska stort, vår skola har nog iaf 5 olika lag, herrlag. Det fotbollslaget jag är med i blev precis "erkänt" att tillhöra skolan, innan fick vi inte det för skolan "hade ju redan ett fotbollslag (herrlaget). När vår lagkapten berättade det skrattade vi lite och då sa hon - Hey its Korea, what did you expect. Haha.


Hierarkin i lagen här på skolan är intressanta, har kompisar som spelar i basebolllagen och football lagen. Där måste de yngsta ta hand om de äldres utrustning, hämta vatten till dem, ge upp sin stol med mera. De måste (lägg märke till måste) också gråta om deras lag förlorar för att visa hur mycket de vill detta. 

Lite konstig stämning när vi väntade på att erik och tom skulle stretcha klart och halva laget grät.. men men det var en intressant kultursak att se :P


     

Här är Dos Tacos som serverar mycket goda burritos, ligger tyvärr nära mitt hus men har lyckats att bara äta där 3 ggr på hela terminen ;)

 

Kvällen efter "Dosen" som utvecklades till utgång i Hongdae, mycket kul :)

 

Fantastisk bild


     

Pluggar gör vi minsann också, här förberedde vi oss inför tenta i Political and Economical development in Korea. Svenskarna och Finnarna var de enda (utav cirka 90 personer) som inte fuskade.... 


         


All you can drink-ställen. Finns 3 vi brukar gå till 1. Där det kostar 14 000 won och du får så mycket kyckling, kimshipannkakor, glass, öl, soju, läsk och sojumix du vill 2. Där det kostar 10 000 och du får så mycket öl och soju du vill och 3. ett drinkställe för 10 000 won där du får så mycket drinkar du vill (enklare drinkar). Sjukt nice, borde ha sådant i Sverige :P 


   

Lektion, äter banan med tvivelaktigt namn... 

     

Kollade på Champions League finalen mellan Seoul och Guangzhou , det blev 2-2. De spelar 2 finaler. Riktigt kul men arenan var inte fullsatt så stämingen blev inte helt 100%, men ändå gött :) 


                     

Besökte Seoul tower och åt Seouls godaste hamburgare.. den var god, dom ljög inte ;) 


         

Lyssnade på föredrag av Stefan Löfvén om välfärd i Sverige, mycket kul att träffa honom. Fick honom att göra v-tecknet och säga "Kimchii" (samma som "cheese" när man ska le på kort), han trodde att jag lurade honom att göra nåt fult :P 

           

Kollade in Malin Olofssons Hogwarts skola, riktigt fint :)

     

Fick våra snygga dressar till fotbollslaget, nicee. 

   

Vattenshow vid bron som skulle vara fantastisk, varade i 15 minuter, efter 3 ville jag gå hem igen haha. 

 

Får holländare att prova snus ;)

               

Vårt snuskiga gym ;) 

Det är rätt litet men funkar rätt bra ändå ;) Många killar som svankar järnet! det bästa är "skakmaskinen" som ni ser jossan i, den får allt fett att dallra som tusan med du känner dig helt utstretchad efteråt ;) roliga inspirationsbilder med, inte så likt kroeanerna 


       


Lite halloweeninspiration, för sent

                                               

Halloweenkväll! grymt kul! Jag klädde i vanlig ordning inte ut mig till något sexigt (för det skulle jag aldrig göra) utan till något häftigt :P nej men iaf helt okej, pirat. Det gäller att vara så ful som möjligt för att bli så cool som möjligt, det vet ju alla. 

Kvällens bästa kostym gick till Heikki som var buzz lightyear och hade skrivit "andy" under skon, det var det sööötaste. 

Förfest i Jossans lägenhet med hennes roomies och andra och lite polkasoju som vi blandat själva :)


     

Höstfint vid skolan :)

                                                                                 

Bilder från Thailand :) Grym resa! Först var vi i Koh Samet i 4 dagar sen Bangkok i 2,5 dagar :) 


                               

All you can drink drinkbaren med en massa svenskar och andra ;) Sophie och Sandra var och hälsade på :):)

 

Shopping i Meyong Dong, har handlat alldeles för mycket på forever 21.... De har börjat julpynta här med :)

         

Fotbollsmatch :) Tog 2h dit men det var konstgräs, så jädra gött. Vi spelade dock bara 3x20 förlorade med 4-0, jag stod i mål sista 20, släppte inte in någonting. Ja ni kan kalla mig Ravelli from nu. 

           

Plugg plugg och "makeup class" på en restaurang, mycket trevligt. De båda längst till höger och vänter är 31år gamla, sjuuuukt. Alla ser så unga ut här

                                                       

En riktig heldag! Först hälsade vi på en klasskamrat på hennes glasställe där hon jobbar, sen Korean war memorial museum, sen trick eye museum och ice museum, sen hello kitty cafe och sushibuffé och tillslut bio (hungegames 2) :) 

    

Lektion, Jossan fick vara ledare :P


Ja detta var allt, orkade inte skriva så mycket skoj. Det får vänta ;) Ha det gött där hemma allihopa. Saknar er <3


Baiii







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina Jönsson - 3 december 2013 14:15

Heeeeej!   Tiden går fort här nu, den bara sprriinger iväg och snart sitter man på flyget hem till Sverige, men innan dess ska en del annat hinnas med :)   Nu när jag varit här ett tag har jag börjat inse vad jag gillar med Sverige och vad...

Av Carolina Jönsson - 17 oktober 2013 12:07


  Tjena!   Inleder bloggen med en, enligt mig, fantastisk bild! Just nu sitter jag här och försöker motivera mig själv till att plugga då jag har min första mid-term exam imorgon, problemet är att vi får ha med boken till provet och jag har...

Av Carolina Jönsson - 10 oktober 2013 17:04


Whadduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup!   Nu har jag inte skrivit på ett tag igen för det har varit full rulle här i Sydkorea. Men nu kommer en uppdatering med lite smaskiga detaljer blandat med bilder, enjoy!    Ja som ni kanske såg i mitt förra inl...

Av Carolina Jönsson - 29 september 2013 16:46

Hej! (jag skriver för mycket men det är för att jag uppdaterar för dåligt, sorry)    Min såkallade rehabvecka varade i............trumvirvel.....padampam! 3 dagar! wohooo! Den fjärde dagen var vi först av alla på gymmet för att kunna fixa gymkort...

Av Carolina Jönsson - 23 september 2013 15:22

Hej hej   Jag vet inte vad det är Koreanerna firar under Chuseok, men jag är glad att dom gör det :P   Helgen har varit helt fantastisk! Vi åkte till Busan på torsdagsmorgonen och var framme och incheckade vid cirka halv två, bytte om fort so...

Ovido - Quiz & Flashcards