Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

FRAMME!

Av Carolina Jönsson - 31 augusti 2013 15:36

Efter många om och men är jag äntligen här! :) Fick boka om resan då visumet inte hann komma. Efter att ha ringt och mailat en massa gånger till ambassaden samt lipat i telefonen så fick man äntligen svar så man fick veta om resan blev av eller inte. Koreanska ambassaden i Sthlm är allt annat än villiga att hjälpa till men skit i det för nu är jag här! :)


Jag kom hit för cirka 3,5 h sedan och klockan är just nu 23:24. 


Resan flöt på fint, jag och Johanna kunde åka ihop eftersom jag bokade om, vi flög från Kastrup till Doha och sedan väntade vi där i tre timmar (trodde vi skulle vänta 8 timmar så det var gött) och sen åkte vi vidare till Incheon airport. Därifrån skildes vi åt och jag tog en taxi till universitetet. Jag visste inte riktigt vart jag skulle när jag kom fram men en kines och en sydkorean var snälla och följde mig rätt samt drog min väska :) 


När jag kom fram till International House som jag ska bo i var det ingen där som kunde hjälpa mig med nyckeln, han var spårlöst försvunnen. Efter att två stycken som bor i huset försökt hjälpa mig då jag väntat i en timme hittade vi vår lilla säkerhetskille,han hade somnat bakom en bokhylla. Där lärde jag mig min första läxa, säg inte "hello is anybody here" lite försiktigt utan banka på dörren och vråla så får man hjälp direkt ;) 


Rummet jag bor i är väldigt litet och slitet men ändå helt okej, har toalett och dusch på rummet vilket är rätt skönt, jag har dock inte fått någon roomie vilket är både bra och dåligt. Bra för att ibland kan det vara skönt att vara själv, dåligt för att man kanske missar en go person. Dock träffade jag en massa trevliga människor när jag väntade på säkerhetskillen och jag känner två stycken här redan som varit här några dagar så det ska säkert gå bra:) Vi skulle kanske ut och tagit en öl ikväll men vi får se vad det blir av med det. :) Det är lite svårt ibland då man inte får gå in eller ut mellan 00:00-0500. Vi har även en del andra regler, har fotat några men finns fler ;)


Sista veckan hemma var grymt kul då jag har träffat släkt och vänner samt varit med på EHVS nollning som alltid är sjukt rolig :) Då jag va med och anordnade den förra året fick jag i år glida runt och bara ha skoj, samt spela volleyboll som vi vann ;) Man är klart lite avis på de som börjar för man vet vilka grymma år de har framför sig, men att vara här är ju också fantastiskt kul enligt de som varit här tidigare ;)


   

Mitt skriv/sminkbord


Duschrummet, köpte en handtvål som luktar gammal toalett, den ser i alla fall fin ut. 


 

Rummet, vet inte vad jag ska ha i den tomma sängen, kanske köpa kuddar och göra till en soffa ;)

 

Lite av reglerna som finns

 

Nollning/Kickoff :)

                  


 

Avskedsparty

 

     


  

Koreanska ambassaden i STHLM <3 


Imorgon ska jag på någon uflykt med Jossan och hennes "roomiesar", ska bli spännande. Jag skulle ha på mig joggingskorna och ta med passet. Detta kan sluta hur som helst :)


Hoppas ni har det bra där hemma! Saknar er redan!


Bai 

 
 
Ingen bild

Katarina

31 augusti 2013 18:25

Gött att ni är framme. Ser ju ut att vara ett helt juste rum. Gud vad jag är avundsjuk på er. Jag vill också vara 25 och ha såna fantastiska möjligheter ni har.
Vem vet vi kanske dyker upp i Seoul en vacker dag.

Stora kramar från pappa och mig :)

Carolina Jönsson

9 september 2013 11:41

Jag hoppas ni komme och hälsar på :) Hälsa Pappa att han måste fixa skype ;) Massa Kramar

 
Ellinor Lindhe

Ellinor Lindhe

1 september 2013 09:54

Härliga bilder! :)

http://eiight.blogg.se

 
Ingen bild

mathias

7 oktober 2013 07:37

Hej
Hoppas ni har det kanonbra, ser ju ut som det iallafall!
Sköt om er, Simon o Anton hälsar.
Kram Mathias

Carolina Jönsson

8 oktober 2013 07:32

Hej! Tack så mycket :) Hälsa tillbaka till dom! Massa Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina Jönsson - 3 december 2013 14:15

Heeeeej!   Tiden går fort här nu, den bara sprriinger iväg och snart sitter man på flyget hem till Sverige, men innan dess ska en del annat hinnas med :)   Nu när jag varit här ett tag har jag börjat inse vad jag gillar med Sverige och vad...

Av Carolina Jönsson - 23 november 2013 08:59

Helu,    Bloggandet har gått lite sisådär på senaste tiden, jag skyller på tiden och på datan och på mig. Därför kommer en extraspecialare med photobomb of doome :) Ett litet urval av den senaste tidens händelser med lite fest, lite stoj och l...

Av Carolina Jönsson - 17 oktober 2013 12:07


  Tjena!   Inleder bloggen med en, enligt mig, fantastisk bild! Just nu sitter jag här och försöker motivera mig själv till att plugga då jag har min första mid-term exam imorgon, problemet är att vi får ha med boken till provet och jag har...

Av Carolina Jönsson - 10 oktober 2013 17:04


Whadduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup!   Nu har jag inte skrivit på ett tag igen för det har varit full rulle här i Sydkorea. Men nu kommer en uppdatering med lite smaskiga detaljer blandat med bilder, enjoy!    Ja som ni kanske såg i mitt förra inl...

Av Carolina Jönsson - 29 september 2013 16:46

Hej! (jag skriver för mycket men det är för att jag uppdaterar för dåligt, sorry)    Min såkallade rehabvecka varade i............trumvirvel.....padampam! 3 dagar! wohooo! Den fjärde dagen var vi först av alla på gymmet för att kunna fixa gymkort...

Ovido - Quiz & Flashcards