Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Panik och skoj

Av Carolina Jönsson - 14 augusti 2013 23:12

Hellu! 


Tänkte försöka hålla mig till mycket bilder och lite text i bloggen, eller mycket av båda. I vilket fall, inte bara massa text utan bilder för det är tradigt. 


Mitt "lilla" problem med visumet har fortfarande inte löst sig och idag ringde de och sa att jag signerat på fel ställe.. igen., PANIK!!Måste skicka upp ett extra papper..igen.. Det är nu 12 dagar tills jag åker och det tar 2-3 veckor att få visumet.... precis det går inte riktigt ihop sig.. Men men har bett dom skynda sig så jag hopppas verkligen att det går vägen. 

Har inte heller kunnat söka kurser för det är tydligen (enligt skolan) fel på den engelska sidan. Och hur löser man då detta? JO! Dom hänvisar till sin koreanska sida, man tackar man tackar. Hade jag varit lite smartare hade jag ju såklart lärt mig sydkoreanska för längesedan..;)


Men men det är bara att hålla tummarna och försöka med google translate :) 


Har för övrigt haft en riktigt go sommar :) Alltid kul att komma tillbaka till banken och jobba och har hittat på massa kul varje helg, sen har ju vädret varit helt underbart med:)


Imorgon är jag ledig från jobbet då vi ska spela företagscup hela dagen med Sparbanken Öresund. Första året vi var med vann vi, andra året åkte vi ut ur gruppen och förra året vann vi igen så det ska bli spännande att se hur det går i år :) 


Bai

                                   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina Jönsson - 3 december 2013 14:15

Heeeeej!   Tiden går fort här nu, den bara sprriinger iväg och snart sitter man på flyget hem till Sverige, men innan dess ska en del annat hinnas med :)   Nu när jag varit här ett tag har jag börjat inse vad jag gillar med Sverige och vad...

Av Carolina Jönsson - 23 november 2013 08:59

Helu,    Bloggandet har gått lite sisådär på senaste tiden, jag skyller på tiden och på datan och på mig. Därför kommer en extraspecialare med photobomb of doome :) Ett litet urval av den senaste tidens händelser med lite fest, lite stoj och l...

Av Carolina Jönsson - 17 oktober 2013 12:07


  Tjena!   Inleder bloggen med en, enligt mig, fantastisk bild! Just nu sitter jag här och försöker motivera mig själv till att plugga då jag har min första mid-term exam imorgon, problemet är att vi får ha med boken till provet och jag har...

Av Carolina Jönsson - 10 oktober 2013 17:04


Whadduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup!   Nu har jag inte skrivit på ett tag igen för det har varit full rulle här i Sydkorea. Men nu kommer en uppdatering med lite smaskiga detaljer blandat med bilder, enjoy!    Ja som ni kanske såg i mitt förra inl...

Av Carolina Jönsson - 29 september 2013 16:46

Hej! (jag skriver för mycket men det är för att jag uppdaterar för dåligt, sorry)    Min såkallade rehabvecka varade i............trumvirvel.....padampam! 3 dagar! wohooo! Den fjärde dagen var vi först av alla på gymmet för att kunna fixa gymkort...

Ovido - Quiz & Flashcards