Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Octagon och Fotboll

Av Carolina Jönsson - 18 september 2013 06:04

Hej! 


Jag fick aldrig någon film på hur Koreanerna dansar här för på stället vi var på i Lördags var det inte någon som dansade så extremt, kanske för att åldern var lite högre på detta stället. I alla fall var vi först i Itaewon och drack lite drinkar på två fina ställen (sist jag var där var vi på mindre "fina" ställen), sen fortsatte vi till club Octagon som ska vara den 12:e bästa klubben i världen (enligt Jake ;) ). Stället var riktigt gött och de spelade mycket bra musik så det var kul, vi var först på två olika drinkbord sen dansade vi resten av kvällen :)


Igår var jag på ett "pre chuseok event" där vi spelade ett traditionellt Koreanskt spel (Jut) och lagade traditionell "mat" (var mer som snacks). Spelet var rätt kul och liknade fia med knuff ganska mycket förutom att man kan vara hur många som helst. "Maten" vi lagade var mindre god, det var nån risdeg med fyllning som sen kokades i ett vattenbad, smakade lite gummiaktigt. 


På kvällen gick jag och Jossan på vår första fotbollsträning här, riktigt kul var det :) Det var längesedan jag spelade fotboll men det kändes ändå helt okej, träningen varade i 2,5 h så det blev ingen backträning igår. Vi var rätt många internationella studenter plus 7 st koreaner, nivån var ganska ojämn men det kan nog bli bra efter några träningar. Vi får vara med på matcher och möta andra skolor :) 

Fotbollstränaren var även tränare för ett innebandylag, dock tränar detta laget på det andra campuset som skolan har (som är mycket mer sportigt än vårt tyvärr) så om jag ska vara med där tar det ca 1 h enkel resa. Får tänka på det lite ;) 


Idag ska vi på utflykt och kolla lite sevärdheter i Seoul, imorgon åker vi till Busan! Ska bli riktigt gött :) 


Baii


 

Testade pizza från Pizzahut, den kostade ca 90 kr och var såhär liten, kommer inte att äta där igen :P

     

Drinkställe :)

               

Club Octagon, riktigt gött ställe :) (det är förresten Johanna på de flesta bilderna jag lägger upp haha)

   

Jut game :)

     

Lustig traditionell matlagning

Låten som spelas varje gång tunnelbanan kommer, vi är de enda som tycker det är jättekul ;) Låten kommer i slutet, råkade filma lite för tidigt. 
 

Från Octagon :)
 

 
 
Ingen bild

Katarina

18 september 2013 19:12

Ni verkar ha fantastiskt kul! Hinner ni plugga något???

Carolina Jönsson

23 september 2013 11:36

Jadå det finns massa tid till det också om man vill ;)

 
Alvis

Alvis

19 september 2013 08:45

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://www.PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina Jönsson - 3 december 2013 14:15

Heeeeej!   Tiden går fort här nu, den bara sprriinger iväg och snart sitter man på flyget hem till Sverige, men innan dess ska en del annat hinnas med :)   Nu när jag varit här ett tag har jag börjat inse vad jag gillar med Sverige och vad...

Av Carolina Jönsson - 23 november 2013 08:59

Helu,    Bloggandet har gått lite sisådär på senaste tiden, jag skyller på tiden och på datan och på mig. Därför kommer en extraspecialare med photobomb of doome :) Ett litet urval av den senaste tidens händelser med lite fest, lite stoj och l...

Av Carolina Jönsson - 17 oktober 2013 12:07


  Tjena!   Inleder bloggen med en, enligt mig, fantastisk bild! Just nu sitter jag här och försöker motivera mig själv till att plugga då jag har min första mid-term exam imorgon, problemet är att vi får ha med boken till provet och jag har...

Av Carolina Jönsson - 10 oktober 2013 17:04


Whadduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup!   Nu har jag inte skrivit på ett tag igen för det har varit full rulle här i Sydkorea. Men nu kommer en uppdatering med lite smaskiga detaljer blandat med bilder, enjoy!    Ja som ni kanske såg i mitt förra inl...

Av Carolina Jönsson - 29 september 2013 16:46

Hej! (jag skriver för mycket men det är för att jag uppdaterar för dåligt, sorry)    Min såkallade rehabvecka varade i............trumvirvel.....padampam! 3 dagar! wohooo! Den fjärde dagen var vi först av alla på gymmet för att kunna fixa gymkort...

Ovido - Quiz & Flashcards