Alla inlägg under september 2013

Av Carolina Jönsson - 29 september 2013 16:46

Hej! (jag skriver för mycket men det är för att jag uppdaterar för dåligt, sorry) 


Min såkallade rehabvecka varade i............trumvirvel.....padampam! 3 dagar! wohooo! Den fjärde dagen var vi först av alla på gymmet för att kunna fixa gymkort (finns bara ett visst antal platser och vi var för sent ute förra månaden då vi kom till Korea senare än alla andra, tack så hemskt mycket koreanska ambassaden i Sthlm) och vi fick en plats!Yiihaaa! Så från och med 1 augusti ska det råpumpas, målet är att kunna visa bikinibilder från Fillippinerna UTAN att skämmas ;) Meeeen vägen dit är lång och det kommer att vara många gupp på den vägen då det händer så många roliga saker här som antingen inkluderar alkohol eller mat och alltsomoftast dessa i kombination. Så... under dagen var jag superduktig och städade mitt rum och tränade med hjälp av en youtubehistoria som jag hittat på nätet och pluggade en massa..... sen kom det in lite tankar om att man kanske skulle ut.. det var ju trots allt torsdag.. och det var ju trots allt International party... och det var ju trots allt många man kände som skulle ut... och jag hade ju trots allt varit väldigt duktig under dagen.... så kort och gott det blev party och det var såklart askul ;) 


Vi träffade upp några kompisar (bland annat min goa buddy Joo) och gick till ett "all you can drink" ställe, där man betalar 140 kr och får så mycket kyckling, kimshipannkakor, fisksoppa, soju, läsk och öl som man vill! Man hämtar givetvis drickan själv i kylen vilket jag tycker är ohyggligt kul! Sen åkte vi vidare till Itaewon där festen var, Johanna, Amanda och Malin var där vilket var mycket trevligt :) Fick sedan i lördags höra att många från mi

n skola trodde att de var jättefulla och såg dubbelt/att jag var överallt innan de förstod att jag hade en tvilling ;) 


Fredagen bestod av föreläsningar och en redovisning vi hade, jag pratade om Älmhult och IKEA och min käre vän Ingvar Kamprad :) Min lärare tycker det är helt underbart att jag växt upp i samma by (eller ja nästan iaf) som Ingvar kommer ifrån. Jag var lite sugen på att säga att jag känner honom, men det hade ju varit att ta i. Vi är ju bara bekanta haha. 


Igår var vi på en organiserad resa som gick till en traditionell by, mycket trevligt och vi fick göra "potteries", typ lerkrukor som de senare bränner och skickar till oss. De behöver inte skicka min egentligen då den blev mycket ful, jag gjorde först en elefant som förvandlades till en "grumpygubbe". Jag tänkte att jag kan ha den och dricka i när jag är lite nere och tänka "men jag har det i alla fall bättre än den här filuren". Efter dagen där åkte vi vidare till Suwon campus som är vår skolas andra campus. 3 fina tennisbanor, 3! Och vi har 0! Katastrof. Dock ligger det i "ödemarken" så jag bor hellre här :) I suwon var det bbq, utomhus i regnet, med kalla pommes och kall öl. Helt ok trevligt men vädret var sådär. Efter detta åkte jag och Jossan till floden på en Kräftskiva anordnad av svenskar i Sydkorea, mycket kul och mycket goda räkmackor. De sålde även marabouchoklad, dock inte apelsinkrokant så lite besviken var man ju... Vi spelade kubb och fick råstryk av Koreaner/Svenskar, pinsamt, jag förlorar inte ofta i kubb. Senare på kvällen åkte vi till Hongdae men jag var så trött så jag åkte hem. 

Vi har tydligen en kod till dörren i mitt hus så jag kan komma hem när jag vill! Underbart :) 


Imorgon är det äntligen dags för EVERLAAAAND!! Det är som ett Sydkoreanskt Disneyworld, nyp mig jag tror jag är i himlen. Jag ÄLSKAR nöjes/theme parker. M..U..M..S för det! Ska åka dit med Jossan och två goa brudar från Schweitz så ska i säng tidigt ikväll, lite som dagen innan julafton känns det. 


Guten natt meine damen und herren, ich hoffen ihr alle wills eine wunderfulle dage haben. Bis morgen! Schmetterling! (Min tyska börjar komma tillbaka... ja som ni ser.... helt felfritt)


Baii


 

Koreansk mat och Sushi i affären

       

All you can drink-stället. Cammile testar snus ;)

 

Min söta Buddy :)

Jossan är rik :)

 

Toalettrullshållare...

             

Bra kväll (mindre bra bilder) i Itaewon :)

     

Från vår föreläsning, Läraren ville att alla skulle ta en massa bilder på de som redovisade..

       


Traditional korean village, kollade på lite uppträden med.

 

Jag ser sjukt uttråkad ut på den första bilden, hur hann jag bli det på så kort tid? haha

           

Mycket mysig by. turistbilder. Traudigt

   

Den absolut mest populära barnfiguren här (som ser PRECIS ut som lilla kyckligen)

 

Potterymaking, instruktion :)

Alla som var med under dagen

       

Suwon, team BEER

 

Jag och Jossan var lite "koreanska" och köpte glasögon som är väldigt populära här. Dock ser man vinögd (vindögd?jag säger alltid vindögd, ni vet vinden blåser ögonen ur position haha) ut, vi skrattade hela vägen till Kräftskivan haha 

Reeeekmacka (på stockholmska) Räääkmacka (på smålänskaa)

             

Kräftskiva, kubb, soju ;) 

Av Carolina Jönsson - 23 september 2013 15:22

Hej hej


Jag vet inte vad det är Koreanerna firar under Chuseok, men jag är glad att dom gör det :P


Helgen har varit helt fantastisk! Vi åkte till Busan på torsdagsmorgonen och var framme och incheckade vid cirka halv två, bytte om fort som fasen så vi kunde dra ner till.....stranden!! :) Stranden var fin, ganska grovkorning. Vädret har varit helt perfekt, massa sol och värme så det blev mycket badande och solande. Amanda och Jossan förvandlades till kräftor under fredagen så de kunde tyvärr inte sola lördag/söndag.


Vid fem/sextiden på torsdagen kom ett stort gäng från min skola (tror att det sammanlagt var 60 st) som bokat sin resa via ett "eventbolag" (dock varade denna endast mellan tors -lör), sjukt kul att så många var där :) Träffade även på massa andra "international students" från olika skolor i Seoul vilket alltid är trevligt :) Det är kul att prata med folk från olika länder och diskutera hur de gör hemma med mera, en återkommande fråga är alltid vad de äter till frukost. Om jag ska vara helt opartisk tycker jag Sverige har den absolut bästa och nyttigaste då vi kan få tag på mycket osötade saker och kvarg med mera. Många andra äter mer som en lunch, köttfärs och sånt. 


Helgen har egentligen "bara" bestått av sol, bad och fest, plus en liten sväng till Koreas största akvarie (vet inte om jag tror på det men....) som låg precis vid stranden :P Varenda kväll har vi hängt på stranden och förfestat och träffat massa roligt folk :):), dock var det ganska dött på lördagen vilket är konstigt. Många skrattar åt oss när vi säger att vi inte kollade runt i Busan men med så härligt väder tycker jag ändå att det är helt okej, många åkte till "fish market" där man kan testa levande bläckfisk med mera, fyyyyyy för! 


Koreanerna gillar inte att vara i solen har man tidigare märkt och nu ännu mer när man varit vid stranden i 30 grader och sol. Här är det fint att vara vit då det (från gammalt) betyder att man har det "lite bättre", det är bara "farmare" och "sådana" som är bruna då de måste vara ute i solen hela dagen. Jag tänker inte nämna något om vad jag tycker om det... 

På stranden har Koreanerna vanliga kläder, typ jeans och långärmad tröja, gärna ett paraply också i kombination med solskyddsfaktor 50+ för att vara extra säkra :P det enda positiva med det som jag kan se är att de förmodligen kommer ha fin hud mycket längre än de som solar. Annars är det lite synd om barnen som ska bada och har jeans och hoodie.... haha


Det har skjutits mycket miniraketer på stranden som man kunde köpa för en billig peng, tror det tillhör Chuseok-helgen då Koreanerna (och vi lite med) sköt sådana hela tiden :) 

Jag vet inte om jag nämnt Soju innan men det är i alla fall en dricka här som alla dricker, ligger mellan 16-20% och smakar som utspädd jelzin, dock mycket gott när man blandar den. En flaska kostar ca 9-10 kr sådär lite lagom ;) Den är väldigt poppis och säljs överallt. Vi lärde oss en rolig Koreansk lek (som man kan göra när man festar eller vanligt, dock framförallt till fest som jag förstod det) där man ska sjunga lite konstiga saker :P


Vi bodde på ett motell och motell här är uppbyggda för en enda sak (enligt mig) och det är att en kille och en tjej ska kunna åka dit och ha trevligt (eftersom man inte får träffa killar för sina föräldrar). Vad grundar jag då detta på tänker ni? Jo! De marknadsförs med ord som "love" och "fun"i samma mening, det finns kondomer och jacuzzi på rummet, grönt lyse i taket, shampoo balsam hudlotion med mera :P (se bilderna nedan) Tv:n hade även några ovanliga kanaler..... Dock är rummen billiga och fina och du får frukosten till dörren :) 


Jag hade ett fint "moment" med när en pytteliten koreansk flicka kom fram och pussade mig på kinden (för att hon inte hade sett någon blond innan), så söt :) Vissa föräldrar vill gärna skicka fram sina barn och en del tar kort (i Busan, har inte märkt av det så mycket i Seoul). 


Denna vecka är det "rehab" som gäller med mycket, mycket träning och plugg, taggad är jag! :) (låter väl bra familjen? ;) ). 


Baiii


           

Hann med att vara lite kulturella på onsdagen och var på ett tempel :)

 

Såna här äckliga tankar med färsk fisk finns överallt, bläääää


 

Go affär där vi köpte våra nya, snygga, fotbollsskor 

         

Busan! Hundae beach <3

 

Simon, Konrad och Tatu solar ;)

 

Sexiga rummet!

 

En av kanalerna visade dataspel, vet inte vilket men gissar på LOL :P

           

Party med massa goa människor :)


   


Skjorta och långbyxor på stranden var en vanlig syn.....

     

Träffade Malin, Sophie och Sandra som också tagit sig till Busan :)

     

 

Kille från USA som sjöng Wonderwall grymt bra, han var engelskalärare här, träffade på en massa sådana i Busan:)


              

Ho Bar :P

       

Simon och Jossan tar ett morgondopp vid sextiden ;)

       

Jossan dansar med Koreanerna som är ute och morgonpromenixar

 

Akvarium, turistbilder, inte kul

        

Soju! So so so so so so, ju ju ju ju ju ju, SOJU! You make me happy too, Soju. Lite tommare på stranden på lördagen :P





Av Carolina Jönsson - 18 september 2013 06:04

Hej! 


Jag fick aldrig någon film på hur Koreanerna dansar här för på stället vi var på i Lördags var det inte någon som dansade så extremt, kanske för att åldern var lite högre på detta stället. I alla fall var vi först i Itaewon och drack lite drinkar på två fina ställen (sist jag var där var vi på mindre "fina" ställen), sen fortsatte vi till club Octagon som ska vara den 12:e bästa klubben i världen (enligt Jake ;) ). Stället var riktigt gött och de spelade mycket bra musik så det var kul, vi var först på två olika drinkbord sen dansade vi resten av kvällen :)


Igår var jag på ett "pre chuseok event" där vi spelade ett traditionellt Koreanskt spel (Jut) och lagade traditionell "mat" (var mer som snacks). Spelet var rätt kul och liknade fia med knuff ganska mycket förutom att man kan vara hur många som helst. "Maten" vi lagade var mindre god, det var nån risdeg med fyllning som sen kokades i ett vattenbad, smakade lite gummiaktigt. 


På kvällen gick jag och Jossan på vår första fotbollsträning här, riktigt kul var det :) Det var längesedan jag spelade fotboll men det kändes ändå helt okej, träningen varade i 2,5 h så det blev ingen backträning igår. Vi var rätt många internationella studenter plus 7 st koreaner, nivån var ganska ojämn men det kan nog bli bra efter några träningar. Vi får vara med på matcher och möta andra skolor :) 

Fotbollstränaren var även tränare för ett innebandylag, dock tränar detta laget på det andra campuset som skolan har (som är mycket mer sportigt än vårt tyvärr) så om jag ska vara med där tar det ca 1 h enkel resa. Får tänka på det lite ;) 


Idag ska vi på utflykt och kolla lite sevärdheter i Seoul, imorgon åker vi till Busan! Ska bli riktigt gött :) 


Baii


 

Testade pizza från Pizzahut, den kostade ca 90 kr och var såhär liten, kommer inte att äta där igen :P

     

Drinkställe :)

               

Club Octagon, riktigt gött ställe :) (det är förresten Johanna på de flesta bilderna jag lägger upp haha)

   

Jut game :)

     

Lustig traditionell matlagning

Låten som spelas varje gång tunnelbanan kommer, vi är de enda som tycker det är jättekul ;) Låten kommer i slutet, råkade filma lite för tidigt. 
 

Från Octagon :)
 

Av Carolina Jönsson - 14 september 2013 09:38

Heiii!


Denna veckan har gått fort, som alla andra veckor i livet ;)


I måndags fick vi fixat våra alien registration cards, tog 5 timmar,normal väntetid här. Utan dem får vi inte åka ut och in ur landet så det är gött att dom är på väg för vi har planerat att antingen åka till Hong Kong, Japan eller Thailand,vad tror ni är bäst? ;) Vi ska ju senare som sagt åka till Filippinerna över Jul och nyår, kommer bli underbart :)


I onsdags träffade jag min buddy, en supergo tjej :) Vi var 5 tjejer som gick och käkade på en otroligt god korean bbq och sushi buffé. Jag fick en massa bra tips på ställen man kan dricka och äta (exempelvis två ställen där du dricker obegränsat med öl, sake och soju för 10 000 won (typ 60 kr) WIN! ;) Och även drinkbarer där du betalar 20 000 won och får dricka obegränsat med goda drinkar under 1,5h och massa annat. Vi ska även laga mat ihop och lära oss koreanska. 

Det är väldigt stora skillnader i våra kulturer speciellt när det kommer till familjen och specifikt pojkar. Dom kan inte fatta hur vi kan ta hem våra pojvänner till familjen och att killarna får sova med oss i våra rum och sen äta frukost med mamma och pappa, skulle de ens fråga sina föräldrar detta skulle dom bli utslänga och utstötta från familjen för evigt. Man märker att man ändå har det väääldigt bra i Sverige och att man är extremt fri till skillnad mot Koreaner i samma ålder. Det är även väldigt vanligt att du bor hemma ända tills du gifter dig. Du kan inte skaffa barn innan äktenskap heller för då finns det inget skydd, tror inte ens du får något bidrag eller nåt. Dock är den "nya generationen" mer öppna och så men med så starka traditioner och "regler" är det svårt att ändra på saker och ting snabbt. Väldigt intressant att diskutera detta och försöka förstå varandras liv. 


Igår hade vi vår första lektion med vår lärare från San Fransico, en helt sjukt intressant man. Han har jobbat inom filmidustrin i Hollywood med "the big ones", tagit 3 masters på linjer som är jättesvåra att komma in på, jobbat i massa länder och lyckats med många helt otroliga projekt. När han berättade sitt livs historia blev man grymt imponerad och taggad på att göra saker. Han gör bara det han känner för och har en grym talang för mycket verkar det som :) Han har även ett väldigt innovativt sätt att lära ut. Bara vi kommer på alla lektioner är vi garanterade ett A, högsta betyg. Vi kan säga vad vi vill bara vi är där, sjukt haha. Sen ska vi lära av varandra och honom, inte ha några böcker, vi själva ska vara i fokus och dela erfarenheter. Vi har två elever som är äldre där den ena har jobbat på Samsung (som koreanerna är extremt stolta över)i 33 år så jag tror denna kursen kommer vara sjukt intressant och inspirerande , tummen upp :) 


Vi hann även med att festa igår, hade en grymt kul kväll i Hongdae, somnade kl 7 så nu laddar jag om inför kvällens bravader ;) Vi var en massa svenskar och andra som samlats för att partaja, Johanna, Amanda och Malin var med :) Koreanerna här dansar så jädra gött! De typ gungar med överkroppen på ett konstigt sätt, jag försökte härma dom igår men såg nog bara jättedum ut haha. Jag ska försöka filma någon ikväll och lägga upp det här imorgon så ni får se :) Testade även Taco Bell för första gången, tog en burrito vid fem på morgonen och det var ris i den... RIS! 


Mellan 18-22 September är det Koreas största "holiday" som heter Chuseok, vi har bokat en resa till Busan under denna högtid :) Där finns det en känd strand och Steve Aoki ska dit och spela så vi hoppas på fint väder och bra fest :) 


Jag har inte haft mobilen med mig så inte tagit så mycket bilder tyvärr så jag slänger upp lite gamla godingar som jag hittat på datan, ska ta en massa kort ikväll! :)


Baiii


    

I väntan på alien registration card. hittade ett fik med wifi ;)

Korean bbq och Sushi Buffé 

  

Så brant är backen vi tränat i i veckan ;) 

   

En av våra lärare tar kort på oss haha

 

Busan :)

Jag på Whit Night, somjag missar i år :,(

 

Peace and Love ;)

   

Studio 54 ;)

Hip-Hop fest ;)

   

Jag i löshår :P

 

Min bästa quasimodo ;)

<3

   

Lillebror <3

Kanin och Mctomas :)

    

Bästa gänget!

 

Ebbelito ;)

  

Kaurin och Majsan :)




Av Carolina Jönsson - 8 september 2013 15:39

Hej Hej!


Nu efter några dagar här i Seoul börjar man hitta bra och förstå lite mer :) Har bara varit här i 8 dagar men det känns som en månad minst samtidigt som det gått väldigt fort. 


I onsdags hade jag min första lektion i ämnet political and economical development in Korea, läraren verkar väldigt skön. Om man missar en lektion här dras det av 2 poäng från din totala "score" så det gäller att vara där, du får även poäng för hur delaktig du är på lektionen, dock sa denna läraren att om vi ska resa räcker det om vi skickar ett kvitto på biljetten så förlorar vi inga poäng ;)


Efter lektionen  firade vi med en öl och en risboll ;) Här finns det risbollar eller ännu bättre.. ristrianglar.. som går att köpa på 7 eleven (som finns precis överallt) eller mataffären. Trianglarna kostar 800 won styck (ca 5 kr), du blir bra mätt på två som tillsammans innehåller ca 400 kalorier. Det är sjögräs runtomkring, ris i ett "tjockt" lager sen lite "fyllning" med tonfisk, kyckling med mera. Gott, nyttigt och billigt :) 

På kvällen åkte vi till Itaewon och jag fick testa på lite uteliv ;) Vi mötte upp två goa fransmän/kvinnor som vi förfestade med i en gränd, anledningen till detta är att det inte finns så mycket ställen att sitta och dricka på om du köper egen dricka, det är bara en massa hus överallt. Det är sjukt billigt att exempelvis köpa Soju (Koreanskt risvin) och förfesta på detta :) Att bara dricka ute kan bli ganska dyrt då du är ute väldigt länge. Efter förfesten gick vi ut på lite klubbar/barer, jag och Jossan insåg snabbt att vi kanske inte ska dricka så mycket innan vi går ut (som man gör i Sverige) för Koreanerna bjöd gärna en inne på klubbarna/barerna så vår första kväll var kanske lite för galen ;), dock sköter man ju sig förstås. 


I Itaewon ligger det någon Amerikans bas och därför är det en del militärer där, omgivningen ska även vara väldigt amerikanskt inspirerad, men det var ingen vi la märke till sådär på kvällen. Ska åka dit på dagen någon gång och kolla. 


På torsdagen sov jag till 16:00 då jag glömde ställa klockan så det blev inte så mycket gjort den dagen. På fredagen hade jag min andra och tredje kurs (dock var den  tredje inställd). Läraren på nummer två verkade lite hårdare (då han enligt sig själv fått pris för bästa läraren året innan) men ändå go. På dessa lektionen kommer det vara oförberedda popquiz och ännu mer poäng för "participation" så det gäller att läsa på innan lektionen. Efter lektionen var vi ett stort gäng som gick ut och käkade ihop, vi råkade beställa alldeles för stark mat (står det spicy är det näst intill oätbart) så det blev inte mycket ätande, men vi hade trevligt sällskap :) 

Efter maten drog vi vidare till ett "International party" som skulle hållas på "club mad" (världens minsta "klubb" märkte vi, men ändå kul då det var massa roliga människor där), vi förfestade lite på gatan först såklart ;) 


Igår tog jag det lugnt, åkte till Myeong-Dong med Jossan och träffade Johanna och Amanda, sen kollade jag bara på film. Idag har jag shoppat i Myeong-Dong (igen.....) med Jossan och Johanna. Sen tränade jag och Jossan i våran "mördarbacke", sjukt gött att träna, det är dock fortfarande väldigt varmt här så vi väntade till 20:30 :) Ska träna varje dag denna veckan :) Backen vi kör i tar ca 18 min att gå uppför (väldigt brant) och mindre tid ner, så två/tre gånger upp och ner är gött, plus lite styrka då :)


Imorgon blir det en tripp till ambassaden för att fixa "alien registration card" eller vad det hette. 


Någon som jag tycker är lite jobbigt här är att alla går såååå sakta, jag brukar alltid gå rätt fort när jag ska någonstans men här är det så mycket människor och lite trottorarer, måste lära mig att strosa haha. Blev även uppäten av myggor inatt, men köpte nån kräm med massa Aloe-vera så det borde försvinna snart :)


Hoppas ni har det bra där hemma!


Baii


 

Utflykt till Hang-Ang river, vi kom lite fel så vi fick gå i kanske 3 h :P

 

 

Första lektionen ;)

Go lärare

 

Fira med risboll och öl :)


 


Risboll


    

Skulle köpa skor nära där vi bor, INGA affärer hade min "jättelika" storlek så jag trösthandlade annat :P

Förfest i gränden ;) Soju och Apelsinjuice

     

Glada Koreaner och nån mer

   

 

Portion till EN person för 6000 won (ca 40kr)

     

International Party :)

Forever 21... igen... ;) Fick träffa min älskade syster med, folk här från mitt universitet och hennes har redan

börjat blanda ihop oss då man festar på samma ställen ibland :P

   

Utegym uppe på mördarbacken

          

Starka tjejer som springer/går upp och ner för backen ;)




Av Carolina Jönsson - 2 september 2013 13:04

Hej!


Igår gick jag upp tidigt för att vandra i ett berg som ligger här precis vid skolan (eller ja skolan ligger på berget, sjuka backar upp till lektionerna). Vi var ett gäng av blandade nationaliteter (från Sverige, Holland, Singapore, Kina, Sydkorea och Finland) som skulle vandra ihop. Jag hade inte riktigt fattat vad det var vi skulle göra bara att jag skulle ta på mig träningskläder och joggingskor, och tur var väl det för det var sjukt jobbigt att gå uppför så långt. Har riktigt ont i vaderna idag, har knappt kunnat gå :P Vädret här har varit väldigt varmt och fuktigt och igår var inget undantag så det fick bli att dricka mycket vatten för att orka. 

Vi gick i alla fall i ett berg som tidigare varit något viktigt militärt och idag mindre viktigt, vi fick visa pass och ha "pass" runt halsen för att få gå i bergen, det stod vakter längs med vägen som såg till att vi skötte oss. Det var en mycket trevlig men rätt jobbig rundtur. 


Efter vandringen åkte vi till en restaurang med traditionell sydkoreans mat, man var tvungen att ta av sig skorna (haha efter två timmars svettande) och man satt på golvet. Maten var sådär tycker jag, massa konstiga inlagda kålblad och tofu med mera. Givetvis åt vi med pinnar så jag fick inte i mig så mycket haha, men jag tyckte ändå inte om det så mycket så det var bra att jag kunde skylla på det ;) 


På kvällen mötte jag upp några kompisar från LNU plus fler och vi gick ut för att testa Korean Barbeque vilket var helt fantastiskt gott! Du grillar själv köttet på plats sen har du en skål med något konstigt i och så äter du lite tillbehör. Det enda tillbehöret jag gillade var gullök men det tillsammans med köttet och såsen (eller vad man ska kalla det) var grymt gott så jag var nöjd :) En kompis buddy skrattade åt mig ungefär hela måltiden eftersom jag är sämst på att äta med pinnar, tappar det mesta och kan sitta rätt länge innan jag får tag på något haha, men jag har ju tid på mig att bli bättre ;)


Överlag har jag inte testat så mycket mat än men jag har kollat runt lite, det är ganska mycket friterat. Du kan få en kycklingsallad men då är kyckligen friterad. De har något som ser ut som sushi, men inte är det, som verkar nyttigt, ska prova det någon dag. Vi köper en del smoothies här för det är endast is och frukt som de blandar och smaken är jättegod (plus att det är 0p ;)). 

Sydkoreanerna är inte så bra på engelska, eller ja de flesta kan ingen alls så ibland blir det lite svårt när man inte hittat för du kan inte läsa på skyltarna då de står på Koreanska och du kan inte fråga någon, men det brukar ändå alltid lösa sig, tar bara lite tid ;) Det som är lite jobbigt ibland är när de ställer frågor när du ska köpa något och du inte fattar någonting, eller om du frågar något och pekar och de bara svarar på koreanska. 


Frukost finns egentligen inte men jag har lyckats hitta en god och bra:) Jag har kokta ägg i kylen, bananer på rummet och världens dyraste mini yoggies (actimel) som jag äter med lite fiberflingor. Mycket gott och hyfsat nyttigt. 


Idag har vi (jag och Jossan) fixat med kurserna på Student Office vilket gick helt okej, vi måste gå till varje kurs och fråga läraren om vi får vara med och få ett papper underskrivet. Det verkar som att många utbytesstudenter måste göra så för deras registrering inte fungerat (precis som vår) så det borde gå bra :). 


Efter kursfixandet åkte vi till (meoyng-doh?) och shoppade loss på Forever 21, älskar den butiken! Köpte en massa saker för bara ca 200 000 Won = ca 1300 kr. (Se bildena nedan) 


Vi skulle haft vår första lektion idag vid 18:00 men läraren var tydligen i Indien så det blev inget, träffade i alla fall en del goa personer som också ska ta den kursen :) 


Ikväll blir det lugnt, har fortfarande inte testat på utelivet i Seoul så jag ligger fortfarande efter de andra men snart så ;) 


Bai 


Vandringen


 

Många trappsteg och backar

   

Traditional Korean Food

   

Inte så gott som det ser ut..

 

Blev bjuden på dessa igår, fastnade direkt! Damn it! Sjukt gott!, typ brödpinne med choklad och mandel. *Ska inte köpa fler paket....

 

Korean bbq (mums)

   

Gatan nedanför mitt hus

   

Köket i International House

 

 

Mer regler.... har redan brutit mot någon..

 

Shopping!! <3 

               

   

Testade lite nagellack, haha

Köpte söta strumpor för 7kr paret ;)

 

Testade min nya klänning :) 

    

Pyntat mina mindre goda väggar med lite dukar haha

   

Inredning på hör nivå, blomma och luktegott ;)





Ovido - Quiz & Flashcards