Direktlänk till inlägg 12 augusti 2013

Blugg

Av Carolina Jönsson - 12 augusti 2013 22:34

Hej!


Jag tänkte att jag skulle starta en blogg inför min långa resa som jag snart (förhoppningsvis) ska göra. Varför jag skriver förhoppningsvis är för att mitt visum krånglar, men det löser sig nog, det måste det! :)

Denna bloggen är tänkt mest för vänner och familj så att ni kan hålla koll på vad jag gör på andra sidan jordklotet, ska bara lära mig hur det fungerar sedan ska det nog flyta på. 


För er som inte är så insatta så ska jag studera i Sydkorea under en termin och sedan fortsätta vidare till Filippinerna för lite semester :) Jag ska plugga i huvudstaden som heter Seoul och har ca 10, 5 miljoner invånare (enligt en sjukt säker källa, wikipedia) så själva staden har fler invånare än Sverige, sjukt och sjukt kul. 


Skolan heter "sungkyunkwan" (fick googla detta precis då jag ännu inte lärt mig att stava namnet) och har adressen  서울특별시 종로구 명륜3가 53. 

 

Dessa tecken var tyvärr mitt problem vid min visum ansökan då det längst ner på pappret fanns en massa sådana här tecken och någonstans där skulle visst min underskrift ha varit, mycket logiskt kan man som sydkorean och anställd vid ambassaden tycka, mindre logiskt för mig.. 

 

Men men jag lär förhoppningsvis se mer av dessa tecken och kanske till och med lära mig några :)

 

Bai

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina Jönsson - 3 december 2013 14:15

Heeeeej!   Tiden går fort här nu, den bara sprriinger iväg och snart sitter man på flyget hem till Sverige, men innan dess ska en del annat hinnas med :)   Nu när jag varit här ett tag har jag börjat inse vad jag gillar med Sverige och vad...

Av Carolina Jönsson - 23 november 2013 08:59

Helu,    Bloggandet har gått lite sisådär på senaste tiden, jag skyller på tiden och på datan och på mig. Därför kommer en extraspecialare med photobomb of doome :) Ett litet urval av den senaste tidens händelser med lite fest, lite stoj och l...

Av Carolina Jönsson - 17 oktober 2013 12:07


  Tjena!   Inleder bloggen med en, enligt mig, fantastisk bild! Just nu sitter jag här och försöker motivera mig själv till att plugga då jag har min första mid-term exam imorgon, problemet är att vi får ha med boken till provet och jag har...

Av Carolina Jönsson - 10 oktober 2013 17:04


Whadduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup!   Nu har jag inte skrivit på ett tag igen för det har varit full rulle här i Sydkorea. Men nu kommer en uppdatering med lite smaskiga detaljer blandat med bilder, enjoy!    Ja som ni kanske såg i mitt förra inl...

Av Carolina Jönsson - 29 september 2013 16:46

Hej! (jag skriver för mycket men det är för att jag uppdaterar för dåligt, sorry)    Min såkallade rehabvecka varade i............trumvirvel.....padampam! 3 dagar! wohooo! Den fjärde dagen var vi först av alla på gymmet för att kunna fixa gymkort...

Ovido - Quiz & Flashcards